Wie op het punt staat te vliegen maar niet met een hongerig gevoel aan boord wil, kan op Schiphol nu gebruikmaken van maaltijdbezorging aan de gate.
Schiphol is daarvoor bij wijze van test een samenwerkingsverband gestart met HMSHost International, uitbater van horeca op de luchthaven, en maaltijdbezorger Deliveroo.
De ‘pilot’ maakt het in eerste instantie mogelijk voor passagiers die vanaf de E-pier vliegen om via hun smartphone een hapje en een drankje te bestellen. Binnen 15 minuten wordt de maaltijd bezorgd aan de gate. De service is dagelijks tussen 07.00 en 20.30 uur beschikbaar.
Schiphol, HMSHost International en Deliveroo willen met de ‘Food Delivery at the Gate’ testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst. In maart wordt de pilot uitgebreid naar de D-pier. De proef loopt in eerste instantie tot en met eind maart.
De diverse gerechten zijn ook te bestellen als roomservice in het Mercure Hotel, gevestigd in Lounge 3 – eveneens achter de paspoortcontrole. De bestelkosten – zowel aan de gate als in het hotel – bedragen 2,50 euro.
De maaltijden worden bereid in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven, locaties van de Street Food Market en bezorgd door HMSHost International. De maaltijden worden met de step afgeleverd aan de gate of in het Hotel.